klik pada gambar untuk ke profil fb admin

klik pada gambar untuk ke profil fb admin
klik pada gambar untuk ke profil fb admin

Tuesday, December 1, 2015

SAKA!!!!




assalam....
alhamdulillah...sekali lagi dapat kita bersua dalam maya ini....
insyaallah selagi ada waktu,masih dipinjamkan lagi nafas ini...saya akan terus berkongsi kisah-kisah perjalanan hidup ini berkaitan mistik insyaallah....

saka...
kisah dalam ikhtiar dalam memulihkan seseorang yang ada masalah saka...saka ini selalunya ada perjanjian diantara tuan dan 'belaan'...kisah orang dulu-dulu yang selalu buat perjanjian dengan 'belaan' ni untuk jaga ladang,rumah dan juga keluarga....ada perjanjian untuk beberapa keturunan dan ada juga perjanjian seumur hidup...

kisah pertama kali membuang saka ni masa saya mula-mula tamat pengajian dalam perubatan altenatif...kes di felda .......,jangan marah ye...

selama 3 malam kami usahakan untuk membuang saka keturunan arwah seorang ustazah ni...malam pertama hanya pergi buat proses membuka tubuh...keadaan arwah masa ni dah agak teruk...keadaan tubuh yang dah kurus...mula membuka...saya duduk dibahagian hujung kepala...hanya buka zikir...ALLAH HU...masa tengah berzikir tadi saya tutup mata...bukan apa...hanya untuk lebih tenang...sedang asyik melafaz zikir,saya dapat rasakan seperti ada mata yang sedang memerhati saya...seperti ada tenaga asing yang cuba mendekati saya...saya cuba buka mata...TERKEJUT...ustazah yang dilihat dengan mata kasar amat tidak bermaya tadi seolah-olah dibantu oleh tenaga asing...dia cuba untuk bangun dan menyerang saya....CUAK...berpeluh satu badan bila pertama kali kena macam ni...seram pun ada....kebetulan abang seguru ada sekali masa tu...dialah yang bantu dengan izin ALLAH untuk tenangkan kembali ustazah tadi...

MALAM KE-2

proses yang sama kami lakukan...cuma pada malam ini kami perlu masuk alam untuk menangkap 'tumpanggan' dahulu....diri dipersiapkan...zikir dimulakan...alam cuba dibuka dengan izin ALLAH...alhamdulillah...berjaya...saat bacaan pembuka sampai pada''....hatta minnal ghaib...'' satu susuk tubuh kelihatan...seakan susuk tubuh wanita...berambut panjang...cuma pakaiannya seakan lusuh...terdapat kesan-kesan darah dan tanah pada pakaian wanita itu....masa ni wanita tadi dalam keadaan membelakangkan saya....bila saya baca ayat penunduk sampai pada ''....ala ta'alu aliyya wa'tuni muslimin...'' wanita tadi berpaling menghadap dihadapan saya....NGERI...wajah yang suram...mata yang tidak sempurna...juntaian biji mata kirinya  bergoyang menyentuh bibir mulutnya...dari dalam mulut keluar ulat-ulat bangkai yang berwarna putih,darah pekat mengalir keluar dari rongga mata dan hidung wanita tadi...bau bangkai serta merta menusuk hidung....bagai hilang kudrat ketika menatap apa yang dinampakkan dihadapan mata saat ini....teringat akan ayat untuk kembalikan tenaga@kudrat...terus saya baca...''ya wahidul baqil qawiyul mathin.......''  alhamdulillah...dengan izin ALLAH...saya kembali bertenaga...kini dalam usaha untuk menangkap dan keluarkan ''tumpanggan'' tadi....ikatan dan bacaan dimulakan.....
permulaan bismillah...
al-fatihah
4qul
ayat kursi
''falamma ja ashratul kola lahu musa.......''

alhamdulillah...dengan izin ALLAH...''tumpanggan'' tadi dapat di ikat dan dikeluarkan...semasa proses mengunci...entah dari mana...puluhan ekor kucing datang mengelilingi rumah ustazah tadi...kucing yang entah dari mana tadi mengeluarkan bunyi yang amat menakutkan...sehingga lah tamat proses kunci...saya diarahkan masuk semula ke alam...kerana si saka mula menampakkan diri....proses yang sama berulang....apabila alam dapat dibuka dengan izin ALLAH...pertama yang dapat saya lihat sepasang kaki yang amat besar...berbulu hitam...sampai satu ketika...penglihatan semakin ke atas...sampai pada bahagian dada...dapat saya lihat dengan jelas keadaan tubuh makhluk itu...dada yang bidang dan LIDAH!!!!!...lidah makhluk itu terjelir hingga ke dada....saya teruskan lagi...hingga sampai pada bahagian wajah...amat mengerikan...matanya yang merah menyala...tepat pandangan mata saya menjurus ke arah mata makhluk itu...saya dapat rasakan tolakan tenaga yang amat kuat...saya terpelanting ke belakang...terkeluar dari alam...sedar dari alam say dapat rasakan bisa pada seluruh tubuh,darah mengalir keluar dari mulut...saya di tenangkan abang seguru...dia buatkan air penawar...dengan izin ALLAH...saya semakin tenang dan pulih....kami balik malam itu dengan hampa...walau ''tumpangan'' dapat dibuang...namun si saka belum dapat kami alihkan....

MALAM KE-3
pada malam ini tugas saya tak banyak...hanya siapkan barang-barang untuk proses mandi...setelah abang seguru siapkan air untuk mandi...suami ustazah,mandikan sendiri ustazah...selesai mandi...dapat kami lihat dengan jelas..keadaan ustazah semakin lemah....proses tarik@alih si saka diteruskan....kali ini abang seguru sendiri yang lakukan proses....saya cuma stanby bantu zikir sahaja...sedang abang seguru buat bacaan untuk proses alih...dia diserang...terpelanting abang seguru...serta merta darah merah mengalir keluar dari mulut...proses diteruskan juga sehingga si saka dapat dialihkan...

alhamdulillah...segalanya milik ALLAH...si saka tadi dapat dialihkan...sekarang tugas saya dan adik seguru untuk keluar buang si saka tadi...setelah bungkusan ada dalam tangan...saya bersama adik seguru keluar dari rumah ustazah tadi...proses buang ini perlu dilakukan disungai...bayangkan...proses yang perlu dilakukan ditangah malam.....adik seguru tak buang masa...di terus start moto tunggu saya...bila saya naik moto...gear satu dimasukkan...yang peliknya moto macam masuk gear 3...berat...hampir tak mahu bergerak...ayat-ayat mula kami bacakan...sampai pada jambatan sungai...saya turun...saya suruh adik seguru pusing moto siap-siap...sebab salah satu syarat buat...''tidak boleh toleh belakang selepas buang''...dengan perasaan benci saya lemparkan bungkusan tadi...belum sempat saya naik moto...adik seguru tadi dah pulas minyak...berdesup dia tinggalkan saya....apa lagi...buka langkah seribu la....macam tak jejak tanah saya lari...hahahaha...sambil lari sambil menjerit panggil adik tadi...dia berhenti agak jauh dari saya...sampai dekat moto saya mula naik angin...tapi bila dengar penjelasan dari dia...senak perut...gelak sakan...rupanya dia rasa macam saya dah naik moto...kepala asyik ingat nak balik cepat...hehehehe....

sampai dirumah ustazah tadi...keadaan amat berbeza...keadaan rumah dah tak macam sebelum ni...tenang....saksi masa proses perubatan tadi pun masih ada lagi...imam masjid felda .....,ustaz d..... pun ada lagi...kami dijamu air teh o dan biskut kering...selesai minum kami minta diri untuk pulang memandangkan jam pun dah dekat 12.30malam...sebelum pulang abang seguru sempat pesan pada suami ustazah tadi...agar dia tabahkan hati...terima segalanya...panggil semua anak-anak dan ahli keluarga balik....

lebih kurang jam 2.30pagi...saya dapat panggilan dari suami ustazah tadi...katanya isteri dia telah menghembuskan nafas terakhir baru sebentar tadi....saya tidak terus ke rumah arwah...sebaliknya awal pagi keesokkannya baru kami pergi...atas asbab letih yang teramat sangat....sememangnya ada peristiwa yang berlaku semasa kami sampai di rumah ustazah untuk melawat....tapi biarlah saya simpan buat pedoman diri sendiri...

alhamdulillah...setakat ini cerita tentang saka pada kali ini...insyaallah di lain masa jika dipanjangkan umur ini saya cerita pulak kisah buang saka di felda ser....

mohon ampun dan maaf pada sahabat semua...nama dan tempat tidak dapat saya umumkan...untuk menjaga aib ahli keluarga....

moga perkongsian kali ini dapat memberi manfaat pada sahabat semua...ingat...tunaikan janji kita sebagai hamba ALLAH dahulu...jangan mudah-mudah nak buat perjanjian dengan makhluk yang seperti ini...kelak binasa diri dan ahli keluarga....seronok tak lama...menderita keakhir nyawa....

sekian dari saya....

HIKMAH WALI OFFICIAL
''sama-sama kongsi,sama-sama rasa''
''satu rumah satu hikmah''
-eirrejamfakir-
*017-29 357 39*


No comments:

Post a Comment