klik pada gambar untuk ke profil fb admin

klik pada gambar untuk ke profil fb admin
klik pada gambar untuk ke profil fb admin

Friday, December 30, 2016

SLIPPED DISC




Assalam...
alhamdulillah...bertemu kembali kita diruangan yang dah berhabuk ni...
lama tak update kat sini...

ok tajuk kali ni...
SLIPPED DISC....

Mula-mula kena tahun lepas...masa tu saya cuba nak sambut anak saya yang bongsu,dia nak terjatuh...dengan gaya superman asia(superman barat spender kat luar,asia ikut tertib,spender kat dalam)saya sambut daffa...dapat sambut,tapi disertakan sekali dengan bunyi latar belakang...PRAKK...adehhh...terus rasa keras pingang ni...jalan pun dah macam penguin...hahaha..2 minggu dalam keadaan yang sama...saya pergi berurut...dengan seorang hamba ALLAH dari MADURA...sampai rumah dia...saya kena tunggu dulu...sebab dia tengah mengurut orang lain...sampai lah giliran saya...dia suruh saya baring...bukak baju...pakai kain pelikat je...malu juga sebab orang ramai...sakit punya pasal buat-buat selamber je la...selesai depan,dia suruh saya meniarap...mula-mula dia urut dengan tangan...lepas tu dia berdiri...pelik...dalam hati ada juga cakap...apahal orang tuan ni...rupanya dia tak larat guna tangan....

NAHH KAU....dia guna tumit...hahaha...masa dia tekan kat pingang...perrgghhh...bunyi tulang tu yang tak tahan tu...macam nak terkencing rasanya...selesai mengurut...saya balik...dah tak guna tongkat...alhamdulillah...tapi tak tahan lama...6bulan lepas tu...sakit balik...kali ni tak berurut...saya cuma rehat je 2-3 hari...lepas tu lega...


terbaru saya kena 2 minggu lepas...mungkin sebab banyak sangat aktiviti...banyak bawak kereta kehulu kehilir...sakit balik pingang ni...

hari selasa 27/12/2016...
saya tak boleh bangun...dah cuba banyak kali...tetap tak boleh...akhirnya menjerit pangil darwisy...anak yang sulong...minta dia bawakkan telifon rumah...terus call orang rumah...bagitahu pada dia apa yang terjadi...dia pun balik...dia bantu saya untuk bangun...kami ke klinik...kemudian dapat surat suruh ke hospital serdang pula....adehhh...orang rumah yang bawak kereta...,

balik dari hospital,keadaan makin teruk...minta maaf cakap...nak buang air besar pun tak boleh...isteri saya sanggup...dia yang nak basuh...tapi...saya malu...hehehe...masa kat klinik ada seorang hamba ALLAH bagi no seorang ustaz pada saya...di melaka...dia kata ustaz tu boleh ikhtiar kan...saya pun call la no tu...2 kali call,ada orang jawap...temu janji pun dibuat...katanya hari khamis 29/12/2016 pagi datang ke melaka...dia pun bagi alamat...

29/12/20016 khamis...
lepas subuh kami pun bertolak ke melaka...terpaksa guna khadam...sebab tak tau jalan...khadam saya ni ada nama...apa namanya???GOOGLE MAP....hehehe...saya sampai rumah ustaz tu dalam pukul 8pagi...bagi salam tiada jawapan...cukup 3 kali saya pun undur kereta...tiba-tiba handset berbunyi...rupanya ustaz tu call,dia kata dia tidur lagi...pukul 10 datang balik...ok lah...saya dengan isteri pun keluar lah dari taman perumahan tu...cari nasi lemak...hehehe...selesai makan rehat jap sementara nak tunggu pukul 10 pagi...ngam jam 10 pagi saya ke rumah ustaz tu balik...masih macam tadi jugak...salam tidak bersahut...call juga tak berangkat...kemungkinan dia terlalu penat berubat orang...jadi saya tengok balik mesej yang saya hantar pada isteri saya...dalam mesej tu ada no fon dan alamat seorang lagi hamba ALLAH yang buat rawatan slipped disc ni...orang rumah call no tu...alhamdulillah...berjawap...kami pun cakap nak kesana...dia terus bagi direction...dengan izin ALLAH...kami sampai kehalaman rumahnya...muda lagi brother ni...dia pun terus la ikhtiarkan dengan cara urutan...ngeri dengar bunyi tulang...tapi tidak sesakit masa berurut dengan pak madura tahun lepas...

alhamdulillah...lepas mungurut...saya turun dari katil...macam tak percaya...rasa menyucuk kat kaki sebelum ni dah tak ada...pingang pun dah kurang rasa sakitnya...tengkuk dah ringang....saya boleh berjalan tanpa tongkat...alhamdulillah...dengan izin ALLAH atas ikhtiar yang brother pomen(nama pangilannya)buat tadi..menunjukkan hasil...syukur YA ALLAH...

berapa bayarannya???
SEIKHLAS HATI!!!

alhamdulillah...itu lah yang dikatakan perancangan ALLAH ITU LEBIH TELITI...
mulanya nak berikhtiar dengan orang lain...tiba-tiba terjadi aral...ALLAH 'arahkan' kami berjumpa pula dengan brother pomen ni...

''tidak akan bergerak walau sebesar zarah tanpa izin ALLAH''

pada sahabat-sahabat yang nak cuba beriktiar ni saya sediakan alamat brother pomen tu...
Bt 15 1/2, 
kg jelatang, 
alor gajah, melaka. 
Landmark : kolej vokasional dato sri md zin, alor gajah

ni no fon dia
Mohd Zaifan
Abang Pomen TBnS
0193883258 / 0132111668

ni link fb dia
https://www.facebook.com/bekam4u

''berikhtiar lah...kerana kamu diberi akal dan fikiran''


alhamdulillah...setakat ni dulu perkongsian pada kali ni...
hargailah apa yang dipinjamkan oleh ALLAH pada kita...
nikmatilah SUJUDMU itu selagi kamu boleh BERSUJUD...
nikmati lah dan bersyukurlah...
kerana nikmat ALLAH beri pada kita ini terlalu banyak...bersyukurlah dan jadilah 
''HAMBA YANG BERGELAR HAMBA''


SERIBU NIKMAT TAK KAN PERNAH CUKUP
SEHELAI SEJADAH TAK PERNAH HABIS DIPAKAI
SENASKAH AL QURAN BANYAK BERHABUK DARI DIBACA

setakat ini dulu...
''sama-sama kongsi,sama-sama rasa''
HIKMAH WALI OFFICIAL
eilrejam
0172935739
01113363536


No comments:

Post a Comment