klik pada gambar untuk ke profil fb admin

klik pada gambar untuk ke profil fb admin
klik pada gambar untuk ke profil fb admin

Tuesday, November 24, 2015

ANAK ISTIMEWA


ASSALAM DAN SALAM SEJAHTERA....

alhamdulillah...dapat sekali lagi kita bertemu di ruangan ini...insyaallah kali ni saya nak cerita tentang seorang anak yang istimewa...kisah permulaan saya dan keluarga saya mula-mula pindah ke pulau meranti.....

satu hari semasa saya ambil isteri pulang dari tempat kerja...isteri saya ada cerita tentang seorang akak ni...dia ada anak yang sakit dah agak lama dan cuba untuk berikhtiar....isteri tanya pendapat dan kata setuju....saya minta masa dulu...cuma nak nama binti mak dulu...alhamdulillah...malam tu saya cuba buka nama...SUBHANALLAH....dengan izin ALLAH SWT...dapat saya rasakan sakitnya anak itu...bisa menjalar diseluruh tubuh,nafas tersekat,tubuh saya seakan kaku...selesai buka nama...terus saya sampaikan pada isteri tentang apa yang berlaku...dan minta akak tadi datang ke rumah bawa anak kecil itu...

alhamdulillah...keesokkannya datang lah akak s satu family...dapatlah kami kenal satu family....dan proses untuk ikhtiar pun di usahakan....dalam ikhtiar kali ni saya cuma buat mandi dan tarik bisa dahulu...untuk mengurut tak sanggup rasa dihati...atas asbab keadaan anak tadi...saya mohon pada ALLAH agar dipermudahkan urusan kami untuk memulihkan anak ini...saya juga ada minta bantuan dari sahabat-sahabat...alhamdulillah...sahabat-sahabat dari masjid negeri,dari maahad tahfiz dan pondok sg.bakap...alhamdulillah mereka sudi membantu dengan cara menunaikan solat hajat...memohon dan berdoa moga-moga apa yang diusahakan berhasil...

alhamdulillah...dengan izin ALLAH...usaha kami nampak membuahkan hasil...anak tadi makin kembali sihat...mula bertubuh kembali...dengan izin ALLAH...selepas malam proses ikhtiar anak tadi...saya bermimpi didatangi seorang hamba ALLAH...berpakaian ala-ala orang ke laut...dia bawa saya melintasi anak sungai...keadaan sekeliling amat mendamaikan...disitulah dia memperkenalkan diri(maaf saya tak boleh buka nama dia disini)dan bermula dari malam itu anak tadi kami tukar namanya....
ya...andai dapat saya kongsikan namanya disini...

tidak sampai disini...satu hari kak s datang rumah...dia tanya pendapat tentang seorang hamba ALLAH yang nak mengurut anak istemewa ini...wallah hualllam...saya tak tahu kenapa hati saya berat untuk berkata 'ya' @ 'boleh'...jadi kak s pun membatalkan niat....pada malam harinya...semasa saya baru nak terlelap...dapat saya lihat satu lintasan dihadapan saya...mulanya malas nak ambil kisah...tp bila toleh kesebelah...tengok isteri saya seperti kena tindih terus saya cari jalan untuk selesaikan...memang jelas dimata ada tangan yang besar sedang cuba untuk peluk saya masa tu...alhamdulillah...ALLAH MAHA BESAR...dapat saya atasi dengan izin ALLAH...pada malam itu juga dapat saya tangkap si pelaku...barang hantaran dari hamba ALLAH ni...3 botol semuanya...dan akhir sekali...hati ini terlintas nak ambil gambar pada dinding bilik.....SUBHANALLAH....sekali lagi saya terkejut...dalam gambar tadi muncul wajah seorang wanita...keesokannya...saya tunjuk gambar hasil malam tadi...terkejut kak s...sebab dia kenal gambar yang dapat kat dinding bilik tu...tu gambar wajah hamba ALLAH yang cuba nak urut anak kak s...apa niatnya??? wallah huallam....

langit tidak selalu cerah...memang benar...satu hari akak tadi call saya...katanya keris yang saya beri pada anaknya hilang....selepas matikan talian...saya cuba membuka...alhamdulillah...berhasil...petang itu...keris telah dipulangkan pada akak tadi...malamnya saya terus ke rumah kak s...saya minta keris...dan amat-amat memeranjatkan...keris yang sebelumnya wangi telah berubah bau...bau bangkai...ASTAGHFIRULLAH....bila di buka...segala isian telah tiada....

perancangan baru dibuat...saya perlu ambil semula apa yang tidak diambil...
berselang waktu...pada malam hari...saya cuba buka 'alam'...kali ini bukan untuk hanya melihat keindahan...tetapi untuk mengambil apa yang telah dicuri dari kami...dengan izin ALLAH...satu persatu tembok dapat dilepasi...hingga sampai pada si pencuri tadi....WANITA....ya dia seorang wanita...dia yang telah mencuri isian tadi...asal dari negara seberang...pertarungan bermula...persiapan diri amat-amat perlu saat ini...walau dia seorang wanita namun ketangkasannya amat-amat mengagumkan...sampai satu ketika...saya tersilap langkah...YA ALLAH...sakitnya hanya ALLAH yang tahu...saya DI TIKAM...dibahagian perut...rasa nyawa dihujung tanduk...saya cuba lawan berhabis-habisan...segala apa yang saya belajar di perguruan malakut dulu saya cuba buka semula...alhamdulillah...dengan izin ALLAH...dia dapat saya tewaskan...dengan berkat doa sulaiman bersulam ayat kursi dan ayat-ayat rukyah....dengan segera saya cuba keluar dari 'alam'...sedar dari 'alam'...terasa amat berat badan ini...bisa masih menjalar diseluruh badan...perit yang teramat dibahagia perut...saya cuba juga selesaikan tugas pada malam itu...selama beberapa hari saya tidak boleh duduk seperti biasa...bagai ada besi di dalam perut...amat-amat tersiksa...hingga lah satu hari saya minta tolong pada kak s untuk carikan saya air zam-zam.....ALLAH....ALHAMDULLILLAH...SEGALANYA MILIK ALLAH SWT...setelah berikhtiar dan minum air zam-zam tadi...saya muntah...maka keluarlah darah beku dan bisa dari bekas tikaman...

alhamdulillah...sedikit perkongsian tentang anak istimewa...

demi  ALLAH...setiap kali namanya saya sebut...sebak rasa dihati...saya telah diberi peluang oleh ibu dan ayahnya untuk menjadi ayah angkat pada anak ini...dengan izin ALLAH...hingga ke hari ini...sakitnya dapat saya rasa...deritanya dapat saya rasai...wahai anak...bersabarlah...lahir kamu ke dunia ini untuk ibu dan ayah mu...untuk kami...ujian ini untuk kami juga...wahai anak...bukan ayah tak mahu ziarah kamu...tapi ayah bimbang...hati ini tidak tertahan melihat kamu...air mata ini tidak mampu ayah sekat apabila melihat keadaan kamu...wahai anak...bertahanlah...bersabarlah...sungguh...hati ini rindu pada kamu...hanya sebaris doa dapat ayah hulurkan pada kamu usai solatku...bertahanlah anak...

kepada ibu dan ayah anak ini...saya ucapkan ribuan terima kasih kerana sudi memberi izin untuk saya dan isteri berada dalam keluarga ini...kerana sudi untuk jadi abang dan kakak kami disini...kerana sudi mendengar jerih perit sukar hidup kami...terima kasih kerana sudi beri kami peluang untuk rasa kasih sayang anak yang amat istemewa ini....moga ikatan persaudaraan ini kekal selamanya.....

terima kasih YA ALLAH....


gambar sekadar hiasan

hasil pada malam 'disudi'

hasil pada malam 'disudi'




hasil pada malam 'disudi'

darah beku dan bisa bekas tikaman


No comments:

Post a Comment