klik pada gambar untuk ke profil fb admin

klik pada gambar untuk ke profil fb admin
klik pada gambar untuk ke profil fb admin

Thursday, June 9, 2016

DARI TIADA KEPADA ADA KEPADA TIADA PART 5

''Setelah kejadian mimpi dikafankan...aku seperti orang tak siuman,nak keluar rumah pun aku takut,aku takut mati,bila terkenang dosa yang bertimbun-timbun...ALLAHHURABBI...tanpa sedar sebenarnya dugaan ini bukan hanya untuk aku,malah untuk sahabat-sahabat terdekat aku...kerana kejadian itu telah membuka mata hati aku...untuk mengenal yang mana di katakan member,kawan dan sahabat...alhamdulillah...masih ada yang datang melawat aku di rumah masa tu...datang bagi semangat...kawan-kawan masa ketawa?????hilang ntah kemana....tak dapat dikesan dengan radar hubungan kesedihan dan kesusahan...,tapi insyaallah,aku yakin...bila radar keseronokan dan kegembiraan aku ''on'' kan...pasti mereka-mereka ini akan muncul semula....


Alhamdulillah...bertahun selepas kejadian mimpi dikafankan....aku kembali kejalan ALLAH...cuma memang kena banyak ambil masa...aku tak akan berputus asa untuk meraih cinta ILLAHHI...
Disaat aku sedang berbahgia...sekali lagi aku di uji...tentang sahabat...dan sekali lagi aku di beri mimpi,wallahhuallam...mungkin sebagai peringatan untuk diri aku....

Seperti biasa aku tidur agak lewat,cuma malam ni berbeza sikit,mata aku macam dipaksa-paksa untuk terlelap...akhirnya aku hanyut didalam mati...mati yang sementara...mati yang tak mampu aku bawa apa-apa...


Hadirnya mimpi....
didalam mimpi tersebut sepertinya aku dalam satu perjalanan ke suatu destinasi..
situasi didalam sebuah bas yang agak besar,dengan penumpang yang ramai dan jelas aku tidak mengenali mereka...didalam perjalanan tiba-tiba bas yang aku naiki terlibat dalam satu kemalangan...dapat dilihat dengan jelas penumpang-penumpang didalam bas bertaburan terpelanting,badan terputus dua,kepala terputus,perut terburai...apabila keadaan reda,aku bersama 2-3 org penumpang yang selamat keluar dari bas yang terbalik..dihadapan aku jelas terlihat satu jurang@seperti sungai yang besar dan dari dalamnya timbul api yang menjulang-julang...dan ditepi tebing sungai terlihat tangan-tangan manusia terkapai-kapai meminta pertolongan...aku berlari ke tebing sungai berapi untuk cuba membantu...tapi setiap kali aku tarik tangan orang yang meminta pertolongan tadi,tangannya akan terputus...hanya tangannya sahaja dapat diselamatkan sedangkan dia terus jatuh dan terbakar kedalam sungai tadi...keadaan amat-amat mengerikan,mendengar jeritan kesakitan..melolong-lolong kepanasan...dan pada satu ketika dapat aku kenali mereka...''SAHABAT''...
ya ALLAH...kerdil terasa diri ini,tiada upaya untuk aku membantu sahabat-sahabat aku...terasa seperti aku menkhianati hubungan sahabat itu kerana membiarkan dia didalam dunia yang penuh dugaan nafsu duniawi...berulang kali aku tarik tangan-tangan sahabat ini...dan berulang kali tangan nya putus...sehingga lah tubuh mereka hancur dimamah api yg menjulang...kemudian aku kutip pula tangan-tangan yang putus di atas tanah,yang telah putus dan masih berdarah...aku kumpulkan dalam satu bekas....ngeri.takut dan menginsafkan...aku dan penumpang yang terselamat naik pula satu bas yang telah buruk tapi masih mampu bergerak...sepanjang perjalanan di kiri kanan jalan ada manusia lain yang memerhati ke arah kami...mereka dalam keadaan ''SEMPURNA''...saya cuba melaung dan meminta pertolongan pada mereka...tetapi tidak diendahkan...terasa diri amat-amat hina...bas yang aku naiki menuju satu jalur cahaya dan apabila cahaya itu semakin terang dapat aku  dengar dengan jelas kalimat ''ALLAHHU AKBAR'' DAN seterusnya ''ASSOLA TUKHOIRUL MINALNAUM''...aku tersedar...dan sekali lagi air mata ini mengalir....ya ALLAH,ampunilah segala dosa-dosa ku,dosa kedua ibu bapaku,dosa pasanganku,dosa anak-anakku,dosa adik beradik ku...dosa sahabat-sahabatku...ya ALLAH berilah kekuatan padaku untuk menempuh dugaan dunia yang amat-amat mencabar ini...


PADA SAHABATKU...MAAFKAN AKU JIKA AKU TERLEPAS PANDANG DAN TIDAK MENEGURMU DAN AKU TIDAK ENDAH AKAN TEGURANMU...
MARILAH SAMA-SAMA KITA MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT...
SELAGI ADA MASA...
TEGUHKANLAH KEIMANAN KITA....''


alhamdulillah...setakat ini dulu perkongsian yang mampu saya kongsikan dari ''sahabat'' saya...moga perkongsian ini sedikit sebanyak mampu menjentik hati kita yang liar untuk kembali ke jalan ALLAH...

insyaallah....andai ada rezeki saya kan buat lagi perkongsia dari semua ''sahabat'' saya...

rejam fakir

HIKMAH WALI OFFICIAL


No comments:

Post a Comment